What's new

Black Adam General Discussion Thread

Briggs8417

Salt Proprietor of TYM
Character Biography --​
Long ago the council of wizards -- powerful beings that held dominion overall magic in the world--choose the warrior Black Adam as their champion, granting him vast magical powers and abilities. Read More>
This is a general discussion thread -- So please, discuss, theorize, hypothesize here!
 

Briggs8417

Salt Proprietor of TYM
Aside from being a balanced character, which I respect, his stance is the best in the whole freaking game.

Floating with your arms crossed. That exudes an air of confidence and badassary that 50000 batmen holding potatoes cannot dream of rivaling.
This is the truest statement ever. Everything about Black Adam screams baus really though lol. :)

Sent from my PG86100 using Tapatalk 2
 

Vocket

Day 1 Phenomenal Teth-Adam Player
I want Black Adam to be against the regime just to see him smash Superman into oblivion. The way I am seeing it Adam could end up fighting with Captain Marvel (I'm guessing the Captain will betray the regime after realizing their brutality) teaming up against Wonder Woman and Supes.

If not then batman and co. are fucked beyond beilef without having any powered heroes on their side.
 

Briggs8417

Salt Proprietor of TYM
I am excite for Black Adam
You and me both brotha, as soon as his gameplay was talked about a bit I declared him my main! I just today noticed he didn't have a discussion thread though lol. He sounds like he has a really unique design too so I'm excited to see how he plays. With the way Batman and Aquaman look too, I feel like I'm going to have a fun cast. :)

Sent from my PG86100 using Tapatalk 2
 

Briggs8417

Salt Proprietor of TYM
I want Black Adam to be against the regime just to see him smash Superman into oblivion. The way I am seeing it Adam could end up fighting with Captain Marvel (I'm guessing the Captain will betray the regime after realizing their brutality) teaming up against Wonder Woman and Supes.

If not then batman and co. are fucked beyond beilef without having any powered heroes on their side.
I'm actually curious to see where he stands too. If he is with the regime then I really am having a hard time seeing how the insurgency wins lol. Guess we will just have to play story mode! Gotta say though I would like to see him fight supes!

Sent from my PG86100 using Tapatalk 2
 

Vocket

Day 1 Phenomenal Teth-Adam Player
I'm actually curious to see where he stands too. If he is with the regime then I really am having a hard time seeing how the insurgency wins lol. Guess we will just have to play story mode! Gotta say though I would like to see him fight supes!

Sent from my PG86100 using Tapatalk 2
Black Adam and Superman together would be ridiculous. During WW3 arc Adam tore up shit and with Supes it would take the combined force of every other superhero and maybe some from other dimensions to stop them.

Damn I can't wait for the injustice comics and Black Adam to appear!
 
You and me both brotha, as soon as his gameplay was talked about a bit I declared him my main! I just today noticed he didn't have a discussion thread though lol. He sounds like he has a really unique design too so I'm excited to see how he plays. With the way Batman and Aquaman look too, I feel like I'm going to have a fun cast. :)

Sent from my PG86100 using Tapatalk 2
I'm getting too excited for everybody to pick a main :( haha. It's just like MK9 all over again!
Black Adam sounds like a bad-ass with hella stuff in this game. Him and Batman top tier?
 

Briggs8417

Salt Proprietor of TYM
Black Adam and Superman together would be ridiculous. During WW3 arc Adam tore up shit and with Supes it would take the combined force of every other superhero and maybe some from other dimensions to stop them.

Damn I can't wait for the injustice comics and Black Adam to appear!
Dude WWIII Adam was gawlike, definitely fucked a lot of stiff in that arc. Yeah I think the insurgency will end up getting a few people from the regime Oj story mode, like flash which will be a HUGE HELP. lol

Sent from my PG86100 using Tapatalk 2
 

Rathalos

Play Monster Hunter!
Premium Supporter
Can't wait for a Black Adam trailer.

I should probably sticky this, maybe put a CG render in the opening post when ever we get that, IDK, that's what Karried seems to like.
 

Briggs8417

Salt Proprietor of TYM
I'm getting too excited for everybody to pick a main :( haha. It's just like MK9 all over again!
Black Adam sounds like a bad-ass with hella stuff in this game. Him and Batman top tier?
We can only hope haha, he sounds really interesting and he definitely has the tool set to be really good, or at least it looks that way to me. :) I'm right there with you on picking someone, or at least I was for the longest time. I just kind of looked at everyone and realized that realistically I'm only going to seriously play about 2 or 3 characters so I gave it some good thought and broke my list down lol. However I will still be playing other characters just for fun. I want to give everyone a try in this game.
 

Briggs8417

Salt Proprietor of TYM
Can't wait for a Black Adam trailer.

I should probably sticky this, maybe put a CG render in the opening post when ever we get that, IDK, that's what Karried seems to like.
I wish they would've put it out already instead of that kind of boring Harley Quinn trailer. :\ I'll keep waiting though, but I still want to get it really soon lol. Would I need to add that stuff to the OP or can you do that?
 
We can only hope haha, he sounds really interesting and he definitely has the tool set to be really good, or at least it looks that way to me. :) I'm right there with you on picking someone, or at least I was for the longest time. I just kind of looked at everyone and realized that realistically I'm only going to seriously play about 2 or 3 characters so I gave it some good thought and broke my list down lol. However I will still be playing other characters just for fun. I want to give everyone a try in this game.
I'm still so torn in who to main lol. Like, i wanna play everyone. Except GA and cyborg really lol. Maybe green lantern as well. But everyone looks so viable in this game, i can't wait
 

Rathalos

Play Monster Hunter!
Premium Supporter
I wish they would've put it out already instead of that kind of boring Harley Quinn trailer. :\ I'll keep waiting though, but I still want to get it really soon lol. Would I need to add that stuff to the OP or can you do that?
Hopefully we get one today, at the very least he is in the playable build, and they will stream that at pax.

You can do it, or I can do it, or GuamoKun can do it.

Also all the other generals have "witty" quotes in them.

Something like Chocolate Egg Cream! -- The Black Adam General Discussion.

Maybe we should wait and here some of his dialogue.
 

Briggs8417

Salt Proprietor of TYM
I'm still so torn in who to main lol. Like, i wanna play everyone. Except GA and cyborg really lol. Maybe green lantern as well. But everyone looks so viable in this game, i can't wait
Everyone looks viable to me so far, I'm not believing all this Cyborg hype until I see him prove his worth. GA looks legit, and GL as well. What happened to all your Aquaman hype bro'?! At the very least you can join us and play the ruler/protector of Kahndaq. ;)
 
Everyone looks viable to me so far, I'm not believing all this Cyborg hype until I see him prove his worth. GA looks legit, and GL as well. What happened to all your Aquaman hype bro'?! At the very least you can join us and play the ruler/protector of Kahndaq. ;)
The way they use him in the battle arenas is laughable lol. I'm just gonna stay quiet about him until i either see real footage of him or get my hands on him lmao. By what they've shown, i know he's still beast haha.
Btw, I'm getting the rest of his new 52 books this weekend!!
 

Briggs8417

Salt Proprietor of TYM
Hopefully we get one today, at the very least he is in the playable build, and they will stream that at pax.

You can do it, or I can do it, or GuamoKun can do it.

Also all the other generals have "witty" quotes in them.

Something like Chocolate Egg Cream! -- The Black Adam General Discussion.

Maybe we should wait and here some of his dialogue.
That was the only reason I didn't put anything down anything, because I noticed most of them are quotes from the game so I was just throwing something generic out there.
 

Briggs8417

Salt Proprietor of TYM
Updated the OP with the portion of the Shoryuken article that has details on Black Adam's playstyle for those of you who haven't read it.
 

Briggs8417

Salt Proprietor of TYM
Just tweeted Arturo about Adam, and he responded:

@nycfurby: Everyone keeps asking me about black Adam. Well he has a really good command divekick. His trait is like strider orbs..so u can use it

"@nycfurby: To get on that ass. His trait is very very very good. Also has some decent zoning tools and his combos hurt a ton."

Sounds amazing to me, what do you guys think?!

Sent from my PG86100 using Tapatalk 2
 

Briggs8417

Salt Proprietor of TYM
Need to see his gameplay, but so far, I'm leaning toward him or Sinestro.

C'mon NRS, give us that damn trailer.
Hopefully we will get some gameplay out of him on the stream tomorrow. :) On the plus side he is already top tier with dat DIVUKICKU!!

Sent from my PG86100 using Tapatalk 2
 

Lyuben

Sinestro's might!
Hopefully we will get some gameplay out of him on the stream tomorrow. :) On the plus side he is already top tier with dat DIVUKICKU!!

Sent from my PG86100 using Tapatalk 2
His gameplay description so far has been odd. He seems to be a bit of a zoner, with traps, powerful combos, a divekick and a great trait.

Personally, I love the idea that you can pop on a trait that blocks projectiles. I just hope deathstroke doesn't eat through it with a single ex pistol volley. I'd love to use it to wreck zoner scrubs online.
 

Briggs8417

Salt Proprietor of TYM
His gameplay description so far has been odd. He seems to be a bit of a zoner, with traps, powerful combos, a divekick and a great trait.

Personally, I love the idea that you can pop on a trait that blocks projectiles. I just hope deathstroke doesn't eat through it with a single ex pistol volley. I'd love to use it to wreck zoner scrubs online.
It sounds like he's a bit more of a jack of all trades type character to me. Heavy damage plus an easy way to get in and pressure, along with the lightning bolt projectile and traps. His trait sounds straight up godlike, I'm getting even more excited to play now lol.

Sent from my PG86100 using Tapatalk 2
 

Lyuben

Sinestro's might!
It sounds like he's a bit more of a jack of all trades type character to me. Heavy damage plus an easy way to get in and pressure, along with the lightning bolt projectile and traps. His trait sounds straight up godlike, I'm getting even more excited to play now lol.

Sent from my PG86100 using Tapatalk 2
Like all, he needs a weakness.

My guess is that hes weak to juggernauts and grapplers. I'm thinking his zoning will be good enough to keep rushdown at bay, his trait and damage to keep zoners away. Someone like Doomsday and his metric ton of armour would probably get past his traps.